כתיבת תוכן שיווקי
הדרך הטובה ביותר לכתיבת תוכן שיווקי שאנשים רוצים לקרוא
המטרה העיקרית בכתיבת תוכן שיווקי
המטרה העיקרית של כתיבת תוכן שיווקי היא לגרום לכך שההודעות שלכם יישארו בזיכרון של הקוראים ויעוררו בהם תגובה. אין דבר מתסכל יותר מלכתוב מאמר שעות רבות ולגלות שאף אחד לא קורא אותו לפי הנתונים הסטטיסטיים.
האתגר: מבול הפרסום
התחום של כתיבת תוכן שיווקי הופך לצפוף יותר ויותר, עם פרסומות בכל מקום. הסיכוי של אדם ללחוץ על פרסומת באנר הוא נמוך מאוד, ולכן יש צורך במציאת דרכים יצירתיות כדי לבלוט ולמשוך את תשומת הלב של הקהל.
פתרונות: התמודדות עם האתגרים
- מדעי ההתנהגות בשיווק: ננסי הארהוט, אחת מהאסטרטגיות הדיגיטליות המובילות בעולם, חקרה את השפעת מדעי ההתנהגות על השיווק. במהלך כנס נכנס 2020, היא הציגה עשרה סודות מדעיים שהופכים את התוכן לבלתי אפשרי להתעלם ממנו.
טיפים לכתיבת תוכן שיווקי אפקטיבי
הבנת קהל היעד: חשוב להבין מי הם הקוראים שלכם, מה מעניין אותם ומהם הצרכים שלהם. התאימו את התוכן לצרכים ולרצונות שלהם.
כותרות מושכות: כותרת טובה היא קריטית כדי למשוך את תשומת הלב. הכותרת צריכה להיות ברורה, מעניינת ולהבטיח ערך לקורא.
תוכן איכותי ומועיל: התוכן צריך להיות מקורי, מעניין ומועיל. תנו לקוראים ערך אמיתי שהם יכולים להשתמש בו או ללמוד ממנו.
סיפורים והדגמות: השתמשו בסיפורים והדגמות כדי להמחיש את הנקודות שלכם וליצור חיבור רגשי עם הקוראים.
קריאה לפעולה (CTA): סיימו כל מאמר בקריאה לפעולה ברורה. עודדו את הקוראים לנקוט בצעד הבא – בין אם זה להירשם לניוזלטר, להוריד מדריך חינמי או לרכוש מוצר.
הוכחה חברתית: כללו המלצות, ביקורות והוכחות חברתיות אחרות כדי לבנות אמון ולחזק את המסר שלכם.
כתיבת תוכן שיווקי מוצלח היא אומנות שמצריכה הבנה מעמיקה של הקהל, יצירתיות ויכולת להעביר מסר בצורה מעניינת ומשכנעת. באמצעות הטיפים הנ"ל, תוכלו לשפר את היכולת שלכם ליצור תוכן שמושך קוראים ומשיג את המטרות השיווקיות שלכם.

מהם השלבים לכתיבת תוכן שיווקי נכון?
1. השתמש במונחים שיתפסו את תשומת הלב של הקהל שלך.
יש מילים וביטויים שהוכחו מדעית כדי למשוך את תשומת הלב של אנשים, אבל היית משתמש בהם אם היו נאמר לך?
הוכח כי כמה ביטויים יש את היכולת להפעיל חלקים מסוימים של המוח על ידי מעקב אחר העיניים, מיפוי חום, ואפילו סריקות MRI.
אם אתה קורא נתח ארוך של חומר או מרפרף על פני דף, סביר יותר שתיתקל במונחים אלה.
כתוצאה מכך, גם אם הם שמו לב רק באופן חלקי לתוכן הקודם, הם עוצרים וסופגים ביסודיות את מה שמילים אלה מעבירות.
2. בחר גרפיקה המושכת את העין עבור העיצובים שלך.
תמונה שווה אלף מילים, וכולנו יודעים את זה.
אנחנו לא יכולים להתחיל ולכתוב תוכן שיווקי מבלי להוסיף תמונות המתארות את הכתיבה שלנו ואת התוכן שבו.
3. לנצל את הרעיון של מחסור.
על פי תיאוריית המחסור, פריט נדיר הוא בעל ערך רב יותר מכיוון שהוא נדיר יותר.
כאשר אנו חוששים כי אנו עלולים לאבד את ההזדמנות אם אנחנו לא זזים באופן מיידי, המוח שלנו אמור להגיב פיזית.
הרעיון של מחסור עשוי להיות מנוצל כדי לעורר תחושה של דחיפות אצל הלקוח, בדומה לרעיון השיווק FOMO.
למעשה, על פי Experian, שימוש במונח "דחיפות" בעותק שיווקי העלה את שיעורי הקליקים ב -14% ואת שיעורי העסקה ללחוץ ב -59%.
אם ברצונך להחיל את הרעיון של מחסור בחומר שלך, תצר את ההצעות הבאות:
- אם האירוע, ההצעה או הקמפיין שלך תלויים בזמן, שעון ספירה לאחור עשוי לעזור.
- אל תפחדו להשתמש בשפה קליט כמו "מכירה מסתיימת עכשיו" או "הצעה בלעדית" או "להיות הראשון" או "ליהנות ממנו כל עוד אתה יכול."
- להרוויח מלהיות היחיד שיודע על זה, חשוב על יצירת קבוצת מדיה חברתית פרטית ושימוש בביטויים כמו "רק בשבילך".
4. החל את מושג הזמינות.
אנשים יציירו את דעתם על הנושא שלך בזמן שהם קוראים אותו. אז, קח use של מושג הזמינות.
כתוצאה מחוויותיהם האישיות, אנשים מסוגלים להעריך את האפשרות שמשהו מתרחש. כדוגמה, אם אדם מכיר מישהו שיש לו ניסיון גרוע במסעדה מסוימת, סביר יותר להניח כי המטבח במסעדה זו הוא נורא, גם אם כל הביקורות מצביעות אחרת.
לפני שתבקש פעולה מסוימת, התחל בהנחת יסוד זו במאמר שלך. הדרך הטובה ביותר להשתמש בחוויות שלהם היא לשחק את הסיפורים שלהם. למשל,
- חשוב על תקופה בחייך שבה ייתכן שהנית תועלת מהמוצר או השירות שאתה כותב עליהם. הדגם כיצד ייתכן שהמוצר או השירות שלך הקלו על רגשותיהם באותה עת.
- שים את עצמך בעמדה של הקורא. זה מניע אותם להרהר "מה אם" תוך כדי הרהור הערך הפתרון שלך עשוי להציע.
5. על ידי סיפור טוב, אתה יכול לשכנע לקוחות ספק.
כסופר, תמיד עדיף להשתמש בסיפורים כדי לעזור לאנשים לשכוח את השליליות שלהם.
לא אתה ולא הקהל שלך יקבלו איך להרגיש כשאתה מספר נרטיב.
במקום זאת, אפשר להם לגבש דעות משלהם בהתבסס על מה שיש לך לומר.
כתוצאה מכך, סביר יותר שהם יגיעו למסקנה שהנהגת אותם במיומנות.
שירי ילדים עשויים לשמש גם כטכניקה אם יש לך עסק עם מישהו סקפטי.
מחקרים הראו כי אנשים נוטים יותר לחשוב כי משפט כי חרוזים הוא אמיתי מאשר אחד שאינו מתחרז, גם אם זה נשמע נדוש.
על פי הרהיטות (מלשון רהוט) השוטפת, אנשים נוטים יותר להעריך מידע כאשר יותר קל להם להבין אותו.
דוגמה לתיאוריה זו בפעולה ניתן למצוא כאן, למשל: במשפט של או-ג'יי סימפסון, זה נטבע כמשפט קליט.
במקרה שמשהו לא מתאים, אתה חייב לזכות בו.
עורך הדין ג'וני קוקרן השתמש בהערה זו כדי להטות את חבר המושבעים לטובתו של או-ג'יי.
אל תהיה נדוש כשאתה משתמש באסטרטגיה זו בקמפיינים השיווקיים שלך.
גם אם אתה מנסה להעביר משהו רציני, לשורות חרוזים עשויה להיות השפעה הפוכה על הקהל שלך.
כתוצאה מכך, חשוב לבחור את המילים שלך בקפידה.
זכור תמיד שאתה רוצה שהמידע שלך ייתפס כסמכותי ומהימן על ידי הקהל שלך.
6. לבנות אמון על ידי הסתמכות על ראיות חברתיות.
לכולנו יש. במקרה שאנחנו לא בטוחים לגבי מה שאנחנו רוצים לקנות, איפה אנחנו מתחילים? הפידבקים.
הוכחה חברתית היא מה שאנחנו מדברים עליו כאן.
אם אתה לא בטוח לגבי שום דבר, אתה מחפש את הדעה של מי אלה יש את אותם ספקות כמו שאתה.
התפיסות של אנשים על החברה שלך מושפעות במידה רבה מהוכחה חברתית.
עם זאת, אתה יכול גם לנצל את זה כדי לתפעל את התפיסה שלהם על זה.
גם אם הסחורות והשירותים שלך מדהימים את הלקוחות שלך, הם צפויים לחפש את דעתם של אחרים לפני ביצוע בחירה רכישה.
אל תתנו לדיון לשנות את מהמסלול בכך שלא תספקו את המידע שהקהל שלכם משתוקק לו.
דרך אחת להשתמש בהוכחה חברתית היא לשנות את השפה שבה אתה משתמש.
גלה מדוע השירותים שלנו הם הטובים ביותר עבורך על ידי התבוננות בסיבות מדוע כל כך הרבה מהשכנים שלך משתמשים בשירותים שלנו."
בין הפריטים האחרים שיש להוסיף בתוכנית שלך הם:
- הפניות
- הצעות מחיר
- תצפיות (באתר שלך)
כמו כן, חשוב על פיתוח תוכנית לתוכן שנוצר על-ידי משתמשים. כדי לעזור לך להתחיל, הקמנו את המדריך השימושי הזה.
7. ביסוס הסמכות שלך
לבסוף, מושג הסמכות. על פי תיאוריה זו, אנשים נוטים להסכים עם אלה שיש להם עמדות סמכות.
לכן עליך לפנות לאנשים סמכותיים בעסק שלך כדי להגדיל את התוכן שלך כדי להציג את החברה והמותג שלך כרשות העליונה.
ישנם כמה מקרים של תאגידים שביססו את עצמם כדמויות סמכותיות
המסקנה שלנו לכתיבת תוכן שיווקי
התחל בקטן, עקוב אחר ההתקדמות שלך, ואל תהיה מהסס לנסות טקטיקות שונות.
חשוב לזכור שלא כל העסקים זהים, וגישות ורעיונות מסוימים עשויים להיות טובים יותר עבורך מאחרים.
עם זאת, זכור כי לא משנה באיזה עסק אתה נמצא, אתה עובד עם בני אדם.
ולמרות העובדה שאנחנו אוהבים להאמין שאנחנו ייחודיים, כל מדען התנהגותי יגיד לכם שהמוחות שלנו מתוכנתים להגיב למספר מוגבל של מצבים.
ניצול זה יאפשר לך לגלות כיצד המדע עשוי לשפר את אסטרטגיית השיווק והתוכן שלך.
